WELCOME TO AMIR SYAFIQ MAZIDI TYPEWRITER | thankyou reader and stalker that arrived this blog | enjoy and peace yoww ...

About Me

My photo
Kuala Lumpur
Kegagalan tidak bermakna kita tidak berjaya tetapi kegagalan bermakna kita kurang usaha untuk berjaya :) instagram: amirsyafiqmazidi

Tuesday, December 25, 2012

8 perkara

ASSALAMUALAIKUM

malam yang hening ni menambahkan kesunyian dekat dalam bilik aku ni , kadang kadang aku ada jugak dengar macam macam tapi aku diamkan aje , dalam fikiran aku mungkin jiran sebelah tengah buat projek kod . hahahaha *kwahajo ayat aku* . takpe layan je perasaan ni . jadi malam ni aku bukan nak cerita pasal hantu tapi nak cerita pasal 8 perkara . aku ada 8 perkara yang penting dalam hidup aku , muehehehe *ketawa jahat* . tapi kenapa 8 ? sebab idea nak tulis banyak banyak bukan senang nak carik kau tahu tak ? sebab tu had dia 8 je . settle kerja aku , then cerita apa pulak aku nak buat ni . aku memang suka merepek bila memalam camnggini , siapa rasa nak penapak muka aku silakan ambil no dan beratur . okay sebenarnya cerita dia macam ni *sambil betulkan kedudukan* , usia aku baru 16 13.Dec.2013 baru masuk 17 . lambatkan aku lahir , sokay aku bahagia jugak . aku saja nak mention sebab nak dapat hadiah nanti bila menjelang hari jadi aku , muehehehe .

                                                             8 PERKARA

PERTAMA , aku nak makan banyak banyak sampai meletup perut aku dan naik berat badan aku dan kalau boleh tak nak naik mendadak sangat , kang tak memasal aku kena memangku perut aku atas peha . cukuplah macam sedang sedang sajakan . jadi , aku cuba dalam seminggu dua ni cuba dulu dan nanti aku bagitahu korang berat aku berapa . okay ? okay ....

KEDUA , aku akan tweet balik jika sesiapa yang mention aku dan aku akan follow balik jika korang mention aku then lepak situ lelama , nanti kata sombong pulakkan . kepada sesiapa yang nak tweet dgn aku tweet jelah . aku tak kisah pun , dan pastikan mention aku kalau nak suruh follow back . aku tak cakap yang aku ni mengalahkan hot kan tapi just nak berkawan , untuk ke twitter aku , klik link sebelah okay ? https://twitter.com/AmirSyafieq

KETIGA , aku nak make sure kan yang esok aku happy sebab nak hang dengan kawan kawan baru dekat FB , diaorang ajak takkan kita nak menolak pulakkan . nanti kata kita ni sombong , bajet hot , batak hot , aku tak nak macam tu . aku tak suka kena kena bash macam tu . tak suka aku kalau macam tu , memang aku terus delete je akaun FB aku tu kalau aku kena macam tu .

KEEMPAT , aku nak enjoy habis habis sebab aku tahun depan dah nak SPM . so inilah masaanya dan tetpat pada masanya . seumur hidup aku , aku tak pernah lepak dgn kawan kawan yang duk jauh jauh contoh dekat Malim , Padang Temu tu semua . aku hanya lepak dgn budak budak taman aku je . 

KELIMA , aku akan try pakai warna biru sebab aku takde baju warna biru dekat rumah aku . seriously aku tak bohong , nak tak nak aku kena pakai jugak dan usahakan jugak pinjam abang aku punya . hewhew , esok dah janji nak pakai baju warna biru . so tak boleh elak dari tema tu , kalau tak mampus kena karate aku dgn budak budak dekat sana .

KEENAM , nak kurangkan habbit aku pada komik sebab aku pantang gila nampak komik , nafsu membuak buak , nak nak kmoik "shippuden naruto" tu . walaupun cerita dah lama tapi aku suka gila . nak nak komik anime lain , sanggup gadai duit sendiri nak beli komik anime lebih tu . aku rasa dah takde space kod nak letak dekat rak almari aku tu . Ibu Jamie kalau nampak mampus aku kena humban dengan komik komik tu sekali dia baling . nama pun "MEMBACA JIWA BANGSA" , so aku membacalah ni :D 

KETUJUH , aku nak settlekan barang barang sekolah dalam bulan ni jugak . sekolah dah nak bukak tak lama lagi ni , lagi seminggu je ni . aku baru terhegeh hegeh nak siapkan barang barang , tapi nasib baik buku sekolah aku dah beli dulu dan buku teks pun aku dah ambik sekali . so kerja aku cuma beli beg sekolah , dgn baju tu je . yang lain lain dah ada aku siapkan awal .

KELAPAN , tak lain , tak bukan aku berhajat nak penuhkan semua impian aku dekat atas ni dan perkara nombor lapan aku dah pun selesai sebab hajat nombor lapan nak tunaikan perkara perkara dekat atas . sebab kalau aku cakap jarang aku buat semuanya . kadang kadang ada rasa macam orang nak tembak je aku ni . tapi macam yang arwah atuk aku selalu cakapakan "lebih baik menjadi diri sendiri" . thanks atuk walaupun atuk dah takde , saya pasti saya akan ingat sampai saya dah jadi macam datuk sendiri . Al-Fatihah untuk atuk ....... 

No comments:

Post a Comment