WELCOME TO AMIR SYAFIQ MAZIDI TYPEWRITER | thankyou reader and stalker that arrived this blog | enjoy and peace yoww ...

About Me

My photo
Kuala Lumpur
Kegagalan tidak bermakna kita tidak berjaya tetapi kegagalan bermakna kita kurang usaha untuk berjaya :) instagram: amirsyafiqmazidi

Thursday, December 6, 2012

perasaan orang susah kita nak jaga

pagi yang aman dan harmoni di spoiled kan oleh *secret recipe* . kenapa aku tulis entry macam ni ? bukan nak mengata sesiapa dan entry ni bukanlah untuk buat korang semua terasa . kadang kadang aku pun pelik dengan segelintir masyarakat , mudah sangat nak kecik hati dengan apa yang kita cakap . okay aku bukanlah nak marah ke tidak . cuma aku nak cakap atau nak menasihatkan korang supaya jangan mudah terasa dengan orang lain . orang akan lebih menyampah bila kita asyik nak kecik hati , terasa dan sebagainya . sebab benda ni pasal hati , perasaan . orang lain pun ada hati dan perasaan . kita bayangkan macam mana kalau kita asyik nak kecik hati dengan dia , pada masa yang sama dia pun kecik hati dgn kita tapi dia layankan je kerenah kita tu ? kita takde ke perasaan ? kita kena fikir yang kita hidup ni bukan nak dapatkan perhatian je .


kadang kadang kita kena mengalah jugak dan tak boleh na terasa je dengan orang dan kecik hati . tak salahkan kalau kita cuba memahami orang lain , kalau tak boleh nak memahami tu meh sini aku hentak muka kau sampai berdarah nak ? orang akan mula menyampah bila tengok kita asyik terasa , kecik hati . okay aku cakap ni bukan aku nak menyinggung perasaan oranglah . tapi kau fikirkan balik , muhasabah diri tu , pergi cermin , tanya kenapa aku jadi macam ni , kalau cermin tu jawab "mana aku tahu kau" tu bermakna kau kena ubah sikap kau dan kalau sakit hati dengan apa yang cermin tu jawab , hentak pakai kerusi bagi berderai je . okay kalau akulah , aku takkan layan dengan orang yang mudah kecik hati dan terasa ni . aku dah muak , dah jemu , dah bosan dan dah penat wei .

macam macam orang aku jumpa wei . orang yang ada perasaan , orang yang takda perasaan *membohong nau tu* . aku bukan nak cakap aku lagi banyak rasa garam dari korang , even umur aku baru 16 tahun dan tak lama lagi nak masuk 17 tahun , aku dah jumpa macam macam orang yang bermasalah . okay aku sebenarnya hilang doh mood sebab *adalah* . cauwww , bye ;)

2 comments: