WELCOME TO AMIR SYAFIQ MAZIDI TYPEWRITER | thankyou reader and stalker that arrived this blog | enjoy and peace yoww ...

About Me

My photo
Kuala Lumpur
Kegagalan tidak bermakna kita tidak berjaya tetapi kegagalan bermakna kita kurang usaha untuk berjaya :) instagram: amirsyafiqmazidi

Monday, December 3, 2012

surat buat crush


kehadapan crush , eh ? keblakang crush *jozanlah sikit* terjumpa surat ini di tepi jalan , surat ini untuk awak *nari shuffle*

tujuan surat ini ditulis adalah sebab awak ni crush saya . even surat ni tak mahal macam emas tapi surat ini takda makna pun , yelah sebab baca surat ni pun dah tahu surat dari tepi jalan . so awak bertuah , awaklah yang terima surat ni serta merta jadi crush saya . hahahaha *tak funny* . saya tahu awak mesti terkejut dapat surat ni . tapi sebenarnya saya dah lama perhatikan awak sampai , tak tahu nak cakap macam mana . tapi awak janganlah tak sudi baca surat ini sampai buangkannya dalam tong sampah sebab saya hanya sukakan awak seorang saja . tapi takkan sampai kawen kan ? melainkan jodoh kita . "ku pinang kau dengan bismillah" ada macam penyanyi kumpulan Ungu tu tak siapa nama dia ? Pasha ? hah , Pasha Ungu . *bajet macam pasha* cermin muka sendiri dan saya tahu awak mesti pelik tahap 12 kan , okay macam ni lah saya terangkan kenapa saya suka awak dan kenapa saya beriya iya nak sangat awak baca surat ini . walaupun saya tulis surat ni atas daun pokok pisang , tapi saya harap ini bermakna untuk awak dan awak jaganya elok elok walaupun diurung semut . 

sebenarnya dah setahun saya perhatikan awak . first time saya tengok saya macam "macam Najwa LATIFF wooooo" tapi saya tahu susah saya nak dapatkan awak sebab awak ni pandai , friendly dan orang kata awak ni tak layan lelaki macam tahap rendah . tapi sebabtu usha awak , nak kikis ilmu awak sikit demi sikit . hahaha , lepasni awak tolong lemparkan batu dekat saya kalau awak baca surat ini . sebenarnya , saya harap bila saya minat awak suka awak , awak pun minat saya balik suka saya balik juga . tapi saya tahu saya tak boleh juga nak berharap , sebab kalau berharap dan luahkan depan awak saya rasa mati saya kena terajang sia sia tarik teddy bear menangis kecewa dalam hujan , guruh , petir , kilat urung dan menangis sebab patah hati . bila awak baca sampai sini mesti awak rasa macam amende kegila mamat tepi jalan ni kan , tapi inilah apa yang saya rasa . saya tak boleh bohong lagi dah . mungkin sekarang saya cuma nampak awak daripada jauh , tapi mana tahu satu hari nanti saya boleh nampak awak dekat dekat dan lepastu luahkan apa yang saya rasa dan simpan dalam hati saya ni .

dear awak , saya selalu usha awak dekat kelas tau dekat kelas tau . walaupun kelas saya tingkat satu dan kelas awak dekat bawah je , saya usahakan  juga diri saya masa rehat nak tengok awak makan , cara awak makan nauzubillah pelahapnya macam kerbau tengah lapar tak makan seminggu dekat padang pasir . main mentedarah ikut suka je sampai comot muka . tapi macam manapun awak pelahap awak tetap kiut dihati saya . tapikan awak , hati saya ni sentiasa nak awak , kadang kadang bila cikgu tengah fokus mengajar awak melintas lalu depan kelas saya , saya sanggup tipu sunat dengan cikgu katanya "nak pergi yak yak cikgu" semata mata nak tengok awak , manalah tahu kod kod awak jatuh ke , saya boleh tolong bangunkan awak . awak comel macam "sesaat kau datang , sesaat kau hilang , Ramlah Ram" , hahahaha . lesung pipit awak tu bila awak senyum , fuhhh , boleh buat saya cair awak tahu dan rasa nak siku je muka awak tu . kadang kadang saya tahu awak ada perasan yang saya selalu senyum dekat awak sampai awak lempar saya dengan tomato . tapi itulah saya . saya tahu saya selalu kacau awak , pijak kasut awak sampai terseret muka awak dekat jalan tar *bukan tunku abdul rahman* dan itulah tanda cinta saya dekat awak . itulah cara saya tunjukkan rasa minat saya tu dekat seseorang yang berjaya buat saya jatuh cinta dekat dia 

awak , masa awak lepak dekat kantin sekolah awak ni pelat "R" dan saya pernah dengar awak cakap "R" tu . comel sangat sampai saya rasa nak tapak muka awak dengan kasut saya ni . saya suka sakat awak bila awak sebut "R" dengan pelatnya dan masa tu saya ter-hentak muka awak terlalu kuat dekat meja sebab tak tahan gelak bila awak makin menjadi jadi sebut "R" dengan pelatnya . dan masa tu sayalah hero awak yang selalu jenguk awak dekat hospital dan bawa buah tangan . dan masa tu awak masih tak sedarkan diri , dan saya berkali kali cuba kejutkan awak dengan tampar pipi awak guna kayu golf tu dan doktor cakap keadaan awak makin critical bila saya buat macam tu dan saya amat bersedih sampaikan tak lalu nak makan *cerita yang aku ceritakan ni hanya dongeng semata mata* . dan bila awak mula sembuh , awak datang balik sekolah setiap hari saya nyanyikan lagu "ABCDEFG" dekat depan awak dan awak pun hentak belakang saya suruh stop nyanyi tapi saya rasa itulah moment yang saya suka dan romantik . 

sekarang ni awak , saya nak luahkan rasa suka saya dekat awak , saya tahu selama ni saya pendamkan dalam hati saya yang awaklah crush saya tapi harini saya nak luahkan yang saya cintakan awak . saya suka cara awak tersenyum walaupun muka awak macam mintak kaki , saya suka lesung pipit awak walaupun pipi awak lagi sebelah ada parut akibat jatuh dekat atas jalan tar masa jatuh akibat saya , semuat tu sweet bagi saya . 


                                                                                                       crushmu yang kiut miut , 
                                                                                                                Amir Syafiq Mazidi




No comments:

Post a Comment